Bienvenida a Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Wies Messchaert - WaarBenJij.nu Bienvenida a Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Wies Messchaert - WaarBenJij.nu

Bienvenida a Antigua

Door: Wies

Blijf op de hoogte en volg Wies

21 Augustus 2009 | Guatemala, Antigua

Hola a todos,

Na een voorspoedige reis ben ik heelhuids aangekomen in Antigua. Het was nog even spannend of alles goed zou gaan met de airline, omdat ik een ticket van 8 maanden en je officieel binnen 3 maanden het land weer uit moet. Gelukkig ging alles prima, en ook bij de douane in Guatemala vroegen ze niet eens wat ik kwam doen, maar komt vast doordat mn paspoort is uitgegeven door de ambassadeur van Guatemala:)
Het vliegtuig van Madrid naar Guatemala zat helemaal niet zo vol, en ik dacht lekker 2 stoelen te hebben, totdat er op t laatste moment een dikke maya vrouw aan kwam rennen, en je raadt t al, die zat naast mij. Maar wel heel gezellig, ze heeft een chocoladewinkeltje en was uitgenodigd voor een cursus microtoerisme in israel. Ben meteen door haar uitgenodigd in Quetzaltenango, dus misschien ga ik daar nog wel een weekendje heen.
Op het vliegveld aangekomen werd ik opgehaald door vrienden hier, heel gezellig, alsof ik ze een paar weken geleden nog had gezien!
Ik kwam aan in de stromende regen, maar vandaag zijn de weergoden me beter gestemd en is het een beetje halfbewolkt en ongeveer 23 graden.
Daarna bij mn gastgezin afgezet, waar ze heel erg blij waren dat ik weer terug was, mn 'zusje' luisa wilde me niet meer loslaten echt zo schattig! Ik kon zelfs weer in mn oude kamer (die helemaal roze is :p)
Na t eten maar op tijd naar bed gegaan, want voor mij was t inmiddels 4uur 's ochtends. Het is hier nu 12u 's middags maar ben toch wel erg moe, toch een beetje een jetlag.
Net ben ik bij Nino Obrero geweest, erg leuk om de kinderen en de leraressen weer te zien. Helaas is het aantal kinderen wel gehalveerd. En mn 'lievelingskinderen' zijn niet meer op de school. Maar gelukkig herkenden de andere kinderen me nog wel, vooral van t schoenen kopen haha. Doordat t met de economie slecht gaat houden veel ouders hun kinderen thuis om te werken, echt zielig!
Maandag ga ik met Isabel, de directrice praten wat ik precies ga doen en wat we allemaal gaan kopen, dus als je de kindjes nog wil sponsoren, heel graag!!
Daarna ben ik nog even op mn talenschool geweest. Daar t zelfde verhaal, ze vertelden me dat ze ongeveer 50% minder studenten hebben. En t is ook wel te merken als ik hier rondloop, er zijn bijna geen toeristen, waarschijnlijk door de mexicaanse griep, de crisis en t feit dat Guatemala (en buurland Honduras) slecht in t nieuws zijn geweest.
Ik zit nu weer in mn vertrouwde internetcafe, waar je ook niet in wachtrijen staat, zoals vorig jaar! Zal zo ook mn eerste licuado maar eens gaan drinken.
Dan vanavond eens even kijken hoe t met t nachtleven van Antigua staat. Maar wees gerust, mn criminele drugsvriendje zit in de gevangenis..
Straks weer naar huis om te lunchen, ben benieuwd wat we krijgen, gisteren de eerste frijoles al weer op, en dan wat amigos en amigas bezoeken.
Jullie zien, ben hier al weer helemaal thuis :)
Tot mails/skypes/msns

Beso xxx Luisa


  • 21 Augustus 2009 - 18:36

    Monique:

    HA HA HA! Oh Wiesje, ik was je drugsvriendje inderdaad vergeten hey ;)!! Ik kan me nog zo goed herinneren dat je me daarover vertelde op het strand in Blijburg toen je net terug was van je reis de laatste keer. Ik stond toen al versteld, maar ik sta opnieuw versteld nu ik lees dat ie in de gevangenis zit! Het lijkt allemaal weer helemaal fantastisch te zijn, echt leuk dat je het allemaal maar doet. Die Wies uit Boxtel als echte globetrotter ;)! Ik blijf je verhalen lezen, heel erg veel plezier en niet langer blijven he ?!!! Dikke kus

  • 21 Augustus 2009 - 18:44

    Sanne:

    hola guapa!
    que bueno que todo te va bien y que la familia esta tan feliz que regresaste a la casa. espero que puedes hacer algo en serio en nino obrero. y muy curiosa como esta la fiesta en sin ventura!!
    quidate chica y hasta pronto! besitos.

  • 22 Augustus 2009 - 00:55

    Kaat:

    Hola Hermana!

    Klinkt allemaal muy bien! Het is hier nu al te warm om naar buiten te gaan, dus wees maar blij met je 23 gr! Tot wanneer blijf je daar? Groetjes aan Maira!

    Besistos de Brisbane!

  • 22 Augustus 2009 - 04:41

    Floor:

    He Wies! Geniet er van! Leuk dat ik nu ook een beeld heb van Antiqua! Vergeet niet om nachos te eten in de Gato Negro, mmm....

    x

  • 22 Augustus 2009 - 08:51

    Jessica:

    Heij Wies, leuk al een verhaal van je te lezen! jammer dat de lievelingskindjes bijna allemaal weg zijn... maar veel plezier!!! xx

  • 22 Augustus 2009 - 22:20

    Marloes:

    Hola chica,

    ik ben jaloers!!!! Ik zou willen dat we er allemaal weer zaten, zodat we samen konden genieten van al het mooie wat Antigua te bieden heeft!

    Cuidate chica linda, en hou ons op de hoogte ;-)

    Liefs loes

  • 23 Augustus 2009 - 12:20

    Rixt:

    Lieve wies!!! wat heerlijk allemaal, al die bekende dingetjes!! We hadden het al bedacht, maar gelukkig voelt het ook echt als thuis komen daar! Ik zit nu (zondag en rete mooi weer buiten) in UB... gelukkig kan ik als afleiding even jou verhaal lezen! Nog 3 weken co-schap... en hopen dat het daarna ook mooie weer is! xxx
    ps. mocht ik nou geen baan vinden dan sta ik zo bij je op de stoep hoor!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Midden en Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

18 April 2010

Nog even geduld

13 Januari 2010

Por fin update

27 Oktober 2009

Assepoester

25 September 2009

Parade

31 Augustus 2009

Met gevaar voor eigen leven
Wies

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 22178

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2009 - 26 Juni 2010

Midden en Zuid Amerika

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: